Emocionālā aptieciņa

Dzīvē ne vienmēr ir paredzama un ik pa laikam tā piespēlē situācijas, kad mēs zaudējam emocionālo līdzsvaru un jūtamies kā izmesti no laivas. Līdzīgi kā gadījumos, kad mūs piemeklē fiziski savainojumi vai traumas, arī emocionālu satricinājumu gadījumos ir labi, ja mēs zinām, kas mums var palīdzēt pārvarēt pirmās sāpes un pasargāt mūs no iespējamām smagākām sekām. 
Šie ir daži no paņēmieniem, kā sniegt sev palīdzību brīžos, kad emocionālais līdzsvars ir cietis:
1. Lēnām un dziļi ieelpo un pamazām izelpo.
2. Atgādini sev, ka tas pāries.
3. Atļauj sev just. Pamani, kas notiek ar tavām domām, emocijām, fiziskajām izjūtām. Atļauj sev būt emocionāli „vājam” – sērot, izjust dusmas, nogurumu vai nomāktību. 
4. Pajautā sev, vai jūties gatavs doties tālāk, vai arī ir nepieciešams vairāk laika, lai saprastu, kas šobrīd ar Tevi notiek? 
5. Tici sev. Patiesībā mēs varam izturēt vairāk nekā šajā brīdī var šķist. Sevis stiprināšanai vari izmantot lūgšanu vai meditāciju.
6. Neko neuztver personīgi.
7. Centies turēties pie ierastās dienas kārtības, pat ja jūties apstulbis un izsists no līdzsvara. Dienas ritms palīdzēs noturēt stabilitāti.
8. Atceries paēst, gulēt un iziet svaigā gaisā. 
9. Iedomājies sevi  6 gadu vecumā un mīļi apskauj šo bērnu. Maigi nomierini nobijušos mazo cilvēku sevī.
10. Sazinies ar kādu, kam vari uzticēties – draugu, ģimenes locekli, psihoterapeitu, vai piezvanīt uz krīzes tālruni. Atklāta un iejūtīga saruna palīdz atvieglot emocionālas sāpes un radīt drošības sajūtu, taču vispirms pašam ir jālūdz palīdzība. 

Emocionāli smagos dzīves brīžos bieži svarīgākais ir vienkārši izdzīvot un var būt grūti vai pat neiespējami izpildīt lietas, kas citos apstākļos šķiet pavisam vienkāršas. Tādēļ šo sarakstu var pildīt pamazām, soli pa solim, sekundi pa sekundei ejot uz priekšu.

Autors
Vairāk no Līna

Gada nogales dienasgrāmata

Tuvojoties gada beigām un jaunā gada sākumam, ir ierasts runāt par pārmaiņām,...
Vairāk...

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Lūdzu atrisini : *
22 − 11 =