Atbalsta grupa vecākiem, kuri bērnus audzina vieni vai atsevišķi no otra vecāka

Ģimenes mēdz būt dažādas. 35% bērnu Latvijā aug ģimenēs, kurās ir viens vecāks vai vecāki nedzīvo kopā (CSP dati). Katrai no šīm ģimenēm ir savs stāsts. Reizēm tie ir stāsti par kādu traģisku notikumu vai neatrisināmām domstarpībām. Bieži tie ir stāsti par sāpēm. Nereti tie ir stāsti par apzinātu izvēli un prieku būt vecākam, dodot iespēju sev būt vecākam un bērnam augt drošā, mīlestības pilnā vidē. Lai kādi būtu šie stāsti, parasti vienīgajiem vecākiem ir svarīgs papildu atbalsts, lai atrastu resursus sevī, apkārtējos un radītu drošu un labvēlīgu vidi sev un bērniem.

Atbalsta nodarbību tēmas.

  1. Kā saprast un atbalstīt savu bērnu?

Pētījumi liecina, ka bērniem viena vecāka ģimenēs biežāk ir emocionālas un uzvedības grūtības. Tomēr tas nav neizbēgami. Lielākā daļa bērnu, kas izaug viena vecāka ģimenēs, ir veiksmīgi un spēj būt tuvās attiecībās, veidot ģimeni un parūpēties par savu labklājību.

Atbalsta grupā izzināsim:

  • kā saprast un atbalstīt bērna vajadzības, pārvērst izaicinājumus un riskus par resursiem un spēka avotu;
  • psiholoģiski veselīgas vides pamatelementi- pieņemšana, vadība, sapratne, stabilitāte un beznosacījuma mīlestība;
  • ģimenes stāsts , kas iedrošina un dod spēku ;
  • kā palīdzēt bērnam pieņemt un izpaust smagas jūtas;
  • kā stiprināt bērna dzīves spēku, lai grūtības stiprina, nevis gremdē.
  1. Kā parūpēties par sevi, savu pašsajūtu?

Vecāki, kuri audzina bērnu vieni daudz lielākā mērā nekā vecāki, kuri audzina bērnu ar partneri, ir pakļauti stresam, nomāktībai, vainas izjūtai, emocionālam un fiziskam izsīkumam, kas savukārt var radīt problēmas attiecībās ar bērnu un citiem cilvēkiem. Ir dažas vienkāršas lietas, ko var darīt, lai palīdzētu sev ikdienas rūpēs nepazaudēt savu būtību un saglabāt labu garīgo un fizisko veselību.

Būtiskākie aspekti, par ko runāsim:

  • savu pamatvajadzību (miega pilnvērtīga uztura, fizisko aktivitāšu) ievērošana,
  • prioritāšu (svarīgāko lietu) nospraušana,
  • ikdienas laika plānošana,
  • bērna iesaistīšana ikdienas pienākumos,
  • iepriekšēja sagatavošanās problēmsituācijām,
  • paņēmieni stresa mazināšanai,
  • atbalsta tīkla veidošana.
  1. Kā veidot drošas un cieņpilnas partnerattiecības turpmāk?

Bieži vien sievietēm un vīriešiem, kuri ir šķīrušies vai kuriem nav iespēju dzīvot kopā ar otru, viens no lielākajiem izaicinājumiem ir veseliem un apmierinātiem iziet no pāra attiecībām un izveidot konstruktīvas un uz sadarbību vērstas vecāku attiecības. Nodarbību laikā dalībniekiem būs iespēja palūkoties uz savu esošo un no izcelsmes ģimenes gūto pieredzi un attieksmi pret konfliktu. Mēģināsim atklāt jaunas iespējas produktīvai un uz abu pušu vajadzībām vērstai komunikācijai un konfliktu risināšanai.

Būtiskātie jautājumi, ko izzināsim:

  • Kādi ir biežāk izplatītie komunikācijas stili un kurš no tiem ir tieši man raksturīgs?
  • Kas ir konflikts – kā tas aug un attīstās?
  • Kādas ir tipiskākās konfliktu risināšanas stratēģijas?
  • Kāda ir mana no ģimenes gūtā pieredze konfliktu risināšanā?
  • Kāda ir mana personiskā attieksme pret konfliktu?
  • Ko darīt ar emocijām konfliktā?
  • Ko es varu darīt, lai konflikts no problēmas pārvērstos iespējā?

Nodarbības notiks 6 piektdienas vakarus, katru otro nedēļu no 18:00-20:00.

Šobrīd grupa nav ieplānota.

Maksa par visām nodarbībām – EUR 90.00

Apmaksu var veikt divos maksājumos 1. un 4. nodarbībā.

Nodarbības vada psiholoģe Dace Čible.

Pietiekties